Shell 7-Eleven tiltrekker seg nye kunder ved hjelp av “daily deals” kuponger

Dagens deal – uttrykket er på manges lepper allerede. Ikke mindre enn 15 selskaper i Norge distribuerer kuponger til forbrukere via mail, SMS, Internettmarkedsføring og tradisjonellmarkedsføring som gir kundene en knallgod deal.

Idag frister oohgle, som er en av tilbyderne, med bilvask til kr 49. Som kunde sparer du hele 240 kroner på en bilvask – kunden er med andre ord vinnerne. Det fungrer på den måten at du kan registrere deg for å motta deals enten via SMS eller mail. Når du mottar en deal, kan du enkelt kjøpe og betale via Internett eller mobil. Dagen etter mottar du en kupong som du kan vise frem på Shell 7-Eleven, og altså vaske bilen nesten gratis.

Ifølge Kåre Jonasson, som driver Shell 7-Eleven på Gressbanen, gjør de dette fordi de ønsker nye kunder, samt ta godt vare på eksisterende kunder. Det er jo viktig å henge med i tiden og forsøke nye markedskanaler, sier Jonasson i en kommentar. oohgle har en spennende modell, fordi vi betaler ingenting for å publisere deals, kun en prosent av hver deal vi selger. Det lever vi godt med, avrunder han.

Daglig leder Magnus Anshelm i Institutt for reklame- og mediestatistikk sier man så langt ikke vet hvilke medier som taper på konkurransen fra de nye kupongtjenestene, i en uttallelse til nettstedet E24. Daglig leder i CatchTheEye, selskapet som står bak oohgle.no, tror spesielt lokal og rubrikkmarkedet blir utfordret, men også de tradisjonelle mediene. Dette er jo en aldri så liten brannfakkel for de tradisjonelle mediehusene vil jeg tro. Annonsørene vil jo gjerne betale utelukkende for respons og salg, eller CPO (Cost Per Order) som det heter på fagspråket, avslutter Haugen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s