Norsk selskap tar en Groupon, tilbyr deals rett på mobilen i samarbeid med teleoperatør

Mange selskaper kopierer Groupon fordi selskapet kan være verdt så mye som 150 milliarder kroner etter to års drift. Groupon leverer verdikuponger på internett. CatchTheEye AS, selskapet som står bak tjenesten, lanserer oohgle etter en “softlaunch” i april. Konseptet er kort og godt er basert på å levere rabattkuponger via mobil i tillegg til via internett. Å oohgle betyr å motta og benytte spesialtilbud når du er i farten.

Oohgle fungerer på den måten at man melder seg på via nettsiden eller ved å sende oohgle til 2012 via mobil. Da vil folk motta daglig deals rett på mobilen og/eller mail. Målet er å tilby gode produkter til en høy rabatt. Dealen varer i utgangspunktet i 24 timer, og publiseres i flere kanaler som f. eks SMS, web, mail og sosiale medier. Kunden kjøper og betaler produktet med sin mobil eller via web og mottar en rabattkupong som de kan benytte på web (internettbutikk) eller i butikken (utsalgsted). oohgle sender allerede deals til ca. 500,000 nordmenn.

CatchTheEye har utviklet sin egen teknologi, som gjør at meldingene som sendes på sikt kan segmenteres på demografi, geografi, interesser, og etterhvert i tillegg lokasjon og kjøpsadferd. De har et system for kuponger og validering som gjør at de store kjedene også kan distribuere deals direkte til tusenvis av oohgle´re.

Med seg på laget har selskapet TELE2 som har 600,000 kunder i Norge. Tele2 kundene vil motta en SMS med daglige tilbud allerede i juni. Lanseringen kommer etter at CatchTheEye og TELE2 piloterte SMS markedsføring i 2009, der hele 85% av deltakerne ville at konseptet skulle lanseres. Også amerikanske AT&T følger dette sporet og lanserer sin egen “daily deal” tjeneste i Los Angeles, Atlanta og Dallas. CatchTheEye har bred erfaring fra å etablere mobile kundeklubber fra før av f. eks Deli de Luca´s iPhone App som fikk gull i Retailprisen 2010 og som ble kåret til årsbeste av Dagens Næringsliv samme år.

Nå handler det om å skalere dette fenoment opp slik at folk i hele Europa kan motta deals rett på mobilen sier Adm.dir. Tor Olav Haugen, og CatchTheEye planlegger å være først ute – på mobil som f. eks SMS og Apps. Istedenfor å bare kun tilby lokale deals, vil selskapet fokusere på å formidle deals folk over hele landet kan glede seg over.

Fordelen for annonsørene som benytter seg av oohgle er garantert omsetning i løpet av 24 timer og gratis markedsføring. For forbruker er fordelen at du kjøper en god deal til en gunstig pris, samt at det naturligvis er gratis å være medlem, sier Haugen videre.

Teamet bak selskapet har årevis erfaring innenfor media, retail, mobil markedsføring, kuponger og teknologi.

Om CatchTheEye AS
Et norsk privat eiet selskap etablert 7. februar 2008 med aksjonærer som Vizrt ASA, Havila AS, Norsk Rype- og Tytningelag ved Arne Hjeltnes, Bjørn Dæhlie, Vegard Ulvang og Arne Brimi i tillegg til management. Selskapet er etablert i Mediemetropolen Asker, har 9 ansatte, og er i sterk vekst.

Kontakt:
Tor Olav Haugen (adm.dir)
Mail: torolav@catchtheeye.no
Mobil: 99229290
Twitter: catchtorolav
Web: www.oohgle.no

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s