Tele2 Norge AS signerer avtale med CatchTheEye AS

TELE2 etablerer en egen mobil reklamekanal sammen med CatchTheEye. Fordelen med at en mobiloperatør står bak reklamekanalen er at TELE2 har mye kunnskap om egne kunder både hva gjelder demografi og interesser. Dessuten er det helt avgjørende at kundene liker reklamen de mottar og opplever dialogen som fordelaktig.

Suksessfaktorer for mobil markedsføring er bl.a. at kommunikasjonen oppfattes som relevant for mottakerne, at meldingene sendes til idelle tidspunkt og i riktig format, samt at incitamentet (tilbudet) er unikt. Den tekniske løsningen som leveres av Link Mobility AS tilrettelegges slik at det blir lett for kundene å respondere uten å måtte gå gjennom 5-6 steg f. eks registrere personopplysninger både på internett og mail først – da faller mange av i kjøpsprosessen.

CatchTheEye får totalansvar for den mobile reklamekanalen. Etter at de sammen testet ulike former for mobilmarkedsføring i fjor, lanseres nå reklamekanalen kommersielt. Annonsørene SONY Music, Viasat on Demand, Peppes & Burger King, Deli de Luca, Anton Sport og Elkjøp Express deltok i piloten og det ble sendt ut rundt 70 unike meldinger over 12 uker. Testpanelet bestod av 700 personer som mottok SMS/MMS meldinger – 3,9 prosent (snitt) av dem som mottok en SMS melding kjøpte det annonserte produktet.

Tilbakemeldingen fra panelet vi etablerte, og som bestod av både annonsører og våre kunder, gav oss gode og viktige tilbakemeldinger underveis, sier Aida Sehovic i TELE2. Vi spurte dem hva de ville ha, og nå vil vi gi det til dem.

CatchTheEye skal selge reklame via mediebyråer og direkte til annonsører på TELE2´s vegne. Markedet for mobile marketing er blant de raskest voksende mediekategoriene i verden, og vi tar en posisjon i dette markedet – sier Tor Olav Haugen, Adm. dir i CatchTheEye.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s