Nærmere kunden kommer du ikke!

CatchTheEye lanserer FMCG kanalen i oktober 2010. Selskapet selger reklame på TV-skjermer utplassert over hele Norge og tilbyr 1,26 mill unike TV seere hver uke. Kanalen er en samkjøring med reklame-visninger i dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner (Deli de Luca, Bunnpris, Shell Fresh, Norsk Rikstoto kommisjonærer og Gyda).


Digitale TV bilder er langt mer effektivt enn trykte plakater enten reklamen vises innendørs eller utendørs. Det krever langt kortere planleggingshorisont fordi reklamen publiseres ”på dagen” i tillegg til at annonsørene har full kontroll på at reklamen faktisk blir vist, uttaler Hans Henrik Wold, salgssjef i selskapet.

I tillegg til TV-reklame selger CatchTheEye reklame via mobil for å trekke folk til butikk eller web. TV skjermene kombineres enkelt med mobil som responskanal som f. eks mobile kuponger, konkurranser, mobile landingssider.

Vi vil nå komme i dialog med fremtidsrettede annonsører som vil komme igang med digital responsbasert markedskommunikasjon – uttaler Tor Olav Haugen i CatchTheEye. Når kunden er i kjøpsmodus og har betalingskortet i hånden, blir det action!

Eksemplene som følger beskriver responsen når CatchTheEye kombinerer mobilreklame med TV-skjermer og viral online markedsføring.

Noen kampanjeeksempler fra 2010
• VISA hadde en konkurranse der deltakerne kunne vinne billetter til FIFA World Cup i Sør-Afrika. Kampanjen ble vist annenhver uke over seks uker på skjermer inne i Deli de Luca´s butikker kombinert med mobil markedsføring som ble vist i iPhone App´en til Deli de Luca. Hensikten med sistnevnte var å lede kundene til VISA´s mobile landingsside for å oppnå direkte respons. Mer enn 3700 mennesker deltok, en responsrate på 29%.

• I forbindelse med Eurovision Song Contest hadde NRK ledige plasser på Fornebu Arena. De annonserte på storskjerm på Aker Brygge i tillegg til å reklamere for tilbudet via iPhone Apps. I løpet av de første dagene lastet 4,601 personer ned tilbudet via mobil og 429 gikk videre til betalingssiden til Billettservice.no. Dette tilsvarer en reponsrate på 9,3%.

• Chiquita benyttet TV-skjermene til å fange folks oppmerksomhet, og iPhone annonsering til å oppnå respons der og da. Kupongen som lå som ukas tilbud i Deli De Luca Appen stod for 46% av salget for Chiquita Smoothie.

• Mars Norge – Snickers Kupongen som lå som ukas tilbud i Deli De Luca Appen stod for 40% av salget for Snickers 2 pack.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s