iPhone App i Deli de Luca gir rundt 30% ukentlig respons


Apple annonserte 5. november at utviklere har laget over 100 000 programmer til App Store, verdens største programbutikk. iPhone- og iPod-kunder i 77 land kan velge mellom et fantastisk utvalg programmer. App Store-brukere har lastet ned godt over to milliarder programmer, noe som bidrar til å gjøre App Store til verdens mest populære programbutikk.

CatchTheEye fortalte tidligere at Applikasjonen de utviklet for Deli de Luca raskt ble en av Norges mest populære. Deli de Luca har oppnådd fasinerende resultater ved å ta i bruk denne type mediekanal. CatchTheEye bruker et statistikkverktøy for å måle hvordan brukerne benytter Appliksjonen fra klikk til transaksjoner i kassen.

Mer enn 15,000 personer har så langt lastet ned Applikasjonen. Det er så langt mer enn 240,000 klikk, nesten 85,000 nedlastede mobile kuponger og 40,000 innløste kuponger. Deli har en kundetilvekst på opptil 7%. Terje Bergh, markedssjef i Deli, er begeistret og oppsummerer på følgende måte –”Inntil 1500 personer er innom hver dag og benytter tilbudene. Det er klart vi merker dette på totalomsetningen vår, og kundene er superfornøyde.”

TINE er eksklusiv partner for distribusjon av kuponger i 2009, og har oppnådd gode resultater. Knut Ludvigsen, salgssjef i TINE, er imponert; ”Vi hadde aldri drømt om at flere hundre personer skulle kjøpe melk med peanøttsmak i Deli butikker hver eneste dag!”

Denne uken lanserte Deli1.5 versjonen der SONY Musik for første gang sampler musikk via iPhone. Musikkindustrien er som kjent på søken etter nye måte å distribuere musikk på.
Fra 2010 vil Deli og CatchTheEye gi alle deres leverandører og i tillegg åpne for at eksterne annonsører kan distribuere unike og dagsaktuelle tilbud via iPhone appliksjonen. –Vi vurderer dette som en ny, innovativ og attraktiv mediekanal, sier Tor Olav Haugen i CatchTheEye. Vi har mottatt mange forespørsler om dette, og nå er det altså mulig.

Om CatchTheEye AS
CatchTheEye er et medieselskap som selger forbrukertilgang via skjerm, med mobil som retur og responskanal. Selskapet står i spissen for å etablere mediekategorien ”Digital Out-Of-Home-Advertsing” i Norge som i 2008 var den raskest voksende mediekategorien internasjonalt.

Om Deli de Luca
Deli de Luca ble etablert 11. april 2003 i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka av de fem norske gründerne, Adriano Capoferro, Thor Johansen, Geir Syversen, Terje Berg og Vesna Milkovic. Vi var den gang og er fortsatt stolte av å kunne presentere et konsept som er en krysning mellom butikk OG delikatesseforretning med fokus på god mat og måltidsløsninger. Deli de Luca ville selge gode opplevelser av mat og drikke – til kunder som ville ha service, kvalitet og tilgjengelighet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s